Verhalen, metaforen en beelden zijn cruciaal voor ontwikkeling van onszelf als mens of als organisatie. Authentieke verhalen zijn belangrijk in het bouwen aan een identiteit op een duurzame manier. Wij geloven dat storytelling een uitermate goed middel is om je bedoeling als mens of organisatie te verbinden aan je publiek. In plaats van dat je verhalen maakt die gaan over jezelf en gericht zijn op een potentiele klant, vertel je verhalen over datgene wat jij toevoegt aan de wereld. Dat creëert ambassadeurs, een publiek dat wil dat jij slaagt in je missie, over je praat vanwege de inspiratie die je hen brengt.

 

“Once you can communicate with yourself, you’ll be able to communicate outwardly with more clarity. The way in is the way out.”

Thích Nhất Hạnh, The Art of Communicating

 

“Na voeding, onderdak en gezelschap, zijn verhalen datgene dat we het meeste nodig hebben in de wereld.”

– Philip Pullman –

Je kunt niet simpelweg je verhalen delen en van anderen verwachten dat ze zich aan jouw bedoelingen verbinden. In je verhalen heb je de kans je waarde en kracht als een organisatie te laten zien. En wij geloven dat precies dat je publiek aanmoedigt mee te doen.

In het boek van Christopher Booker “The Seven Basic Plots” beschrijft hij de bijzondere veranderingen die zich hebben voorgedaan in storytelling in de laatste 200 jaar en ook waarom zoveel verhalen hun plot hebben verloren. Dit komt doordat ze los zijn geraakt van hun onderliggende vaak archetypische doel. Ons valt hetzelfde op in ons vak als filmmakers en verhalenvertellers. We zien organisaties die vanaf hun buitenlaag naar buiten toe communiceren en niet meer vanuit hun kern. Niet vanuit de verhalen die beschrijven waarom ze er zijn en waarom het belangrijk is dat ze er zijn. Naar die motivatie zijn wij in ons werk op zoek om zo met onze klanten betekenisvolle verhalen de wereld in te brengen.

Binnenkort verzorgen Barbara van den Bogaard en Iris Toes een Tweedaagse: Innerleadership & Storytelling

Klik hier voor de brochure:

Informatie folder_Innerleadership & Storytelling